657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4’üncü maddesinin (A) fıkrası, 2802 sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanununun 114’üncü maddesi, 2 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 11'inci maddesi, Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliği hükümlerine göre; 20 Şubat 2020 tarihli ve 2020/60 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararı ekinde değişiklik yapan 24.03.2020 tarihli ve 2020/104 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararı ekinde verilen atama izni uyarınca 9, 10, 11 ve 12’nci dereceli kadrolara, EK-1 listede yeri, sayısı, unvanı ve niteliği belirtilen ceza infaz kurumları için 160 kadrolu ceza infaz kurumu kâtibi ön başvurularının Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanlıklarınca alınacağı 30 Aralık 2020 tarihli sınav ilanı ile duyurulmuştur.
Ancak;
Covid-19 salgın hastalığı kapsamında alınan tedbirler nedeniyle başvuruların 18.01.2021 – 05.02.2021 (23:59:59’a kadar) tarihleri arasında e-Devlet üzerinden alınması kararlaştırılmıştır.
Adaylar https://www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden giriş yaparak, e-Devlet üzerinde belirtilen takvimde aktif hale gelecek olan iş başvuru ekranını kullanarak gerçekleştireceklerdir. Şahsen veya posta yoluyla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir. Adayların öğrenim durumları Yükseköğretim Bilgi Sistemi web servisleri aracılığı ile lisans mezunları için 2020 KPSSP3, ön lisans mezunları için 2020 KPSSP93, orta öğretim mezunları için 2020 KPSSP94 puanı; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) web servisleri aracılığı ile alınacaktır. Başvuru aşamasında Yükseköğretim Bilgi Sisteminde yer alan öğrenim bilgileri dikkate alınacağından, e-Devlet üzerinde mezuniyet bilgileri bulunmayan adayların başvuru sırasında mağduriyet yaşamamaları için e-Devlet üzerinde yer almayan mezuniyet bilgilerini mezun oldukları okullardan güncelleştirmeleri gerekmektedir. İlanda belirtilen puan türü dışında farklı bir puan türünden başvuru yapan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır. Bu husustaki sorumluluk adayın kendisine aittir.
Başvurusunu tamamlayan adayların e-Devlet üzerinde yer alan bilgiler dikkate alınacak, adaylardan gerekli durumlarda sisteme yüklenen belgelerin asılları istenilebilecektir.
e-Devlet Kapısı Kullanımı Sırasında Karşılaşılan;
• Şifre, e-İmza, Mobil İmza vb. giriş yöntemleri konusundaki sorunlar,
• Hizmetlerin kullanımı konusunda yaşanan teknik sorunlar,
• Erişim, açılmayan sayfa, kırık bağlantılar vb. sorunlar,
• MERNİS güncelleme ile ilgili sorunlar,
• e-Devlet Kapısı ile ilgili tüm görüş ve önerileriniz için e-Devlet Kapısı Çağrı Merkezi'ni kullanabilirsiniz. Bu durumlarda öncelikle e-Devlet sayfası üzerinde yer alan Hızlı Çözüm Merkezi sayfasını inceleyiniz, eğer sorunuza cevap bulamaz iseniz, e-Devlet Kapısı Çağrı Merkezi'ne ulaşmak için "İletişim Formu" sayfasında bulunan formu doldurabilir, tüm mobil ve sabit telefonlardan 160'ı arayabilir veya bilgi@turkiye.gov.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Başvuru işleminin nasıl yapılacağına dair hazırlanan “e-Başvuru Kılavuzu” ekte sunulmuştur. Başvuru şartlarını taşımayan adayların başvuruları değerlendirmeye alınmayacaktır.
Adayların başvuru işlemi tamamlandıktan sonra “Başvurularım” ekranından başvurularının tamamlanıp tamamlanmadığını kontrol etmeleri gerekmektedir.
“Başvurularım” ekranından “Başvuru Tamamlandı” ibaresi görülmeyen hiçbir başvuru değerlendirilmeye alınmayacaktır. Bu hususta sorumluluk başvuru yapan adaya aittir. Yaşanacak mağduriyetlerden ötürü hak kaybı yaşayan adayların talepleri dikkate alınmayacaktır. Adaylar başvurularını iptal etmek istediği takdirde, e-Devlet üzerinden başvurularını başvuru süreci içerisinde iptal edebileceklerdir.
İletişim: Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Personel Planlama ve İstihdam Bürosu
Telefon: 0312 507 04 00
Ek: e-Başvuru Kılavuzu
D U Y U R U L U R