T.C.
İSTANBUL ANADOLU
ADLİ YARGI İLK DERECE MAHKEMESİ
ADALET KOMİSYONU BAŞKANLIĞI
SÖZLEŞMELİ ZABIT KATİBİ ALIMI SÖZLÜ SINAVINA KATILAN ADAYLARIN DİKKATİNE
31 Temmuz 2025 tarihinde ilan edilen 3.500 Sözleşmeli Personel Alımı ilanı kapsamında İstanbul Anadolu Adliyesine Genel Mezuniyet Alanından 152, Öncelikli Mezuniyet Alanından 38 olmak üzere toplam 190 Sözleşmeli Zabıt Kâtibi alımına ilişkin Komisyon Başkanlığımıza sınav izni verilmiştir.
1 Ağustos 2025 – 15 Ağustos 2025 tarihleri arasında sözleşmeli Zabıt Katibi alımı için "isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr" üzerinden alınan başvurular incelenmiş olup verilen sınav izni gereğince 15-16-17 Eylül 2025 tarihlerinde Komisyon Başkanlığımızca Sözleşmeli Zabıt Katibi (Genel Mezuniyet Alanı) adaylarına; 17 Eylül 2025 tarihinde ise Sözleşmeli Zabıt Katibi (Öncelikli Mezuniyet Alanı) adaylarına uygulamalı sınavı yapılmıştır. Sözlü sınava katılmaya hak kazanan adayların mülakatları 27.09.2025-02.10.2025 tarihleri arasında gerçekleştirilmiş olup sözlü sınav sonuçlarına ilişkin sorgu ekranı aşağıda sunulmuştur.
Sözlü sınav sonucunda ASİL olarak başarılı olan adayların, istenilen belgeleri 29.12.2025 - 12.01.2026 tarihleri arasında (tarihler dahil) mesai bitimine kadar İstanbul Anadolu Adlî Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanlığı (E Blok 3. Kat 26 No'lu oda) kalemine bizzat teslim etmeleri, il dışında bulunan adayların ise Komisyon Başkanlıklarına gönderilmek üzere bulundukları/ikamet ettikleri yer olan Adalet Komisyonu Başkanlığı aracılığı ile masrafı kendilerinden alınmak suretiyle acele posta servisi (APS) ile göndermeleri gerekmektedir.
Hakkından feragat etmek isteyen adayların feragat dilekçeleri ve kimlik fotokopilerinin 12.01.2026 tarihinden önce Komisyon Başkanlığımıza elden teslim etmeleri veya Cumhuriyet Başsavcılıkları aracılığı ile göndermeleri gerektiği,
Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliğinin 16. Maddesi uyarınca, kanuni bir mazereti olmaksızın süresinde istenilen belgeleri ibraz etmeyenler ile aranılan şartları taşımadığı anlaşılanların istihdamları yapılmayacağı, yerlerine puan sıralamasına göre yedek adayların istihdam işleminin yapılacağı, istihdam edilenlerden aranılan şartları taşımadığı sonradan anlaşılanların ise sözleşmelerinin iptal edileceği,
Bu ilanın tebliğ niteliğinde olduğu ve adaylara ayrıca TEBLİGAT YAPILMAYACAĞI hususu,
İLAN OLUNUR. 26.12.2025
| BAŞKAN | ÜYE | ÜYE |
Sonuç
ATAMAYA ESAS EVRAK LİSTESİ
1- Öğrenim durumlarını gösteren belgenin (diploma veya mezuniyet belgesi) Komisyon Başkanlığınca onaylı örneği veya ilgili öğretim kurumu ya da noterden onaylı örneği, e-devletten alınan barkodlu mezun belgesi geçerlidir. Evraklarını posta yolu ile gönderecekler adaylar 2 adet öğrenim belge (diploma) fotokopisini okuldan aslı gibidir yaptırmaları veya noterden onaylı 2 suretini göndermeleri gerekmektedir. e-devlet çıktısının onaylanmasına gerek yoktur.
2- Diploma yabancı ülkelerden alınmış ise aslı veya noterden onaylı örneği ile birlikte denkliğinin kabul edildiğine dair yetkili kurumca verilecek onaylı belge,
3- Askerlik durumunu gösterir belge (Askerliğini yapmış olanlar terhis belgesini sunmak zorunda olup, tecilli olanların e-devletten alacağı barkotlu askerlik durum belgesi geçerli olacaktır. Askerlikten muaf olanların muaf olduklarına ilişkin sağlık raporunun bir örneğini de sunmak zorundadırlar),
4- 2024 KPSS sonuç belgesi,
5- Başka kurum ve kuruluşa karşı mecburi hizmetle yükümlü bulunmadığına dair bildirim (Form İçin Tıklayınız.),
6- Eş durum beyanı, (Form İçin Tıklayınız.)
7- Mal Bildirim Formu (İki sayfa olacak şekilde bilgisayardan ya da elle doldurabilirsiniz. (Form İçin Tıklayınız.),
8- Sağlık Beyanı (Form İçin Tıklayınız.),
9- 2 adet biyometrik fotoğraf (Memur Kılık Kıyafet Yönetmeliğine uygun olacak şekilde),
10- Güvenlik Soruşturması Formu (Bilgisayarda eksiksiz doldurularak 1 adet çıktı alınıp resim yapıştırılıp, şahsın imzası kısmını mavi kalem ile imzalanacak) (Form İçin Tıklayınız.),
11- 1 adet nüfus cüzdan fotokopisi,
12- Kamu görevlileri etik sözleşmesi (Form İçin Tıklayınız.),
13- 1 adet adli sicil ve arşiv kaydı belgesi (Evli ya da boşanmış kadın adayların 1 adet evlilik öncesi soyadı ve 1 adet evlilik soyadlarına ilişkin adli sicil ve arşiv kaydı belgelerini ayrı ayrı olacak şekilde toplamda 2 adet sunmaları gerekmektedir.),
14- 1 adet vukuatlı nüfus kayıt örneği (Evli ya da boşanmış kadın adayların 1 adet evlilik öncesi soyadı ve 1 adet evlilik soyadlarına ilişkin nüfus kayıt belgelerini ayrı ayrı olacak şekilde toplamda 2 adet sunmaları gerekmektedir.),
15- Kariyer Kapısı Platformu üzerinden alınacak “Başvuru Bilgileri” çıktısı,
16-1 adet yerleşim yeri belgesi (İkametgâh).
NOTLAR
1- Evraklarını elden teslim edecek olan adaylar; "Diploma, terhis belgesi gibi belgelerin 2'şer nüsha fotokopileri ile birlikte asıllarını da yanlarında getirmeleri gerekmektedir. (Aslı gibidir kaşesi Komisyon Başkanlığımızca vurularak onay yapılıp belge asılları adaya teslim edilecektir.) Diğer belgelerden birer asıl yani ıslak imzalılarını getirmeleri gerekmektedir."
2- Evraklarını APS aracılığı ile gönderecek olan adaylar ise; diploma, terhis belgesi gibi belgelerin 2'şer nüsha fotokopilerine aslı gibidir yaptırmaları ya da noterden onaylatarak tarafımıza ulaştırmaları gerekmektedir. (Diploma, terhis belgesi gibi belgelerin asıllarını kesinlikle göndermeyiniz.) Diğer belgeler ıslak imzalı olarak gönderilecektir.
3- Evraklarını elden teslim edecek adaylar Anadolu Adliyesi E Blok 3. Kat 26 numaralı odaya bizzat teslim etmeleri gerekmektedir. Posta (APS) yoluyla gönderecek adaylar ise İstanbul Anadolu Adalet Komisyonu Başkanlığı E Blok 3. Kat 26 Numaraya posta yapmaları gerekmektedir.
4- İstanbul içinde ikamet edenler evraklarını elden teslim etmeleri gerekmektedir.
5- Tüm evraklarının imzalarını mavi kalem ile atmanız konusunda gerekli hassasiyetin gösterilmesi gerekmektedir.


